Изпълнителният директор на дружеството "Магазин за хората" ЕАД Николай Петров откри официално първия щанд от националната инициатива "Магазин за хората" в град Куклен.
Проектът има за цел да осигури достъп до добри български храни на постоянно ниски цени и да подкрепи родните производители, но първоначално управляващите го анонсираха като проект за магазини, а впоследствие се оказа, че ще има само разположени щандове във вече съществуващи хранителни магазини, предимно в малките населени места.

Пилотният проект тръгва след едно отлагане в 70 стационарни и един мобилен обект на търговска верига КООП в Пловдивска област. Асортиментът включва над 45 артикула от базовата потребителска кошница и най-търсените продукти от български производители, сред които олио, боб, ориз, брашно, кисело мляко, сирене, кашкавал, хляб, масло, консерви, колбаси, лютеница и други стоки от първа необходимост.

В началото на декември "Магазин за хората" ЕАД, Централен кооперативен съюз и Кооперативен съюз - Пловдив подписаха договор за стратегическо партньорство, припомня БТА. Благодарение на партньорството повече от 100 000 жители на 55 по-малки населени места в Пловдивска област ще получат достъп до български продукти на изгодни цени.

Обхванати са магазини КООП в следните населени места: град Кричим, град Куклен, град Лъки, град Раковски, град Хисаря, град Калофер, град Клисура, град Перущица, град Пловдив, град Садово, град Сопот, град Стамболийски, град Съединение, село Чалъкови, село Ахматово, село Бачково, село Белозем, село Богдан, село Богданица, село Ведраре, село Войводиново, село Голям Чардак, село Горна Махала, село Долнослав, село Драгомир, село Дуванлии, село Иганово, село Искра, село Калековец, село Каравелово, село Кочево, село Кръстевич, село Кърнаре, село Михилци, село Моминско, село Новаково, село Поповица, село Правище, село Розино, село Селци, село Слатина, село Столетово, село Тополово, село Триводици, село Трилистник, село Христо Даново, село Червен, село Чешнегирово, село Ясно поле.
Мобилен магазин ще обслужва селата Руен, Скобелево, Извор, Дедово, Чехларе, Бабек, Свежен.
Концепцията на националната инициатива "Магазин за хората" е да се предлагат стоки от български производители с търговска надценка в размер до 10 процента. За целта през август тази година Министерският съвет прие разпореждане за образуване на еднолично акционерно дружество с държавно участие в капитала - "Магазин за хората" ЕАД, със седалище София.
"Концепцията залага на лесна ориентация и бърз достъп до стоки от първа необходимост. Основното предимство на нашия асортимент е цената. Тя е значително по-ниска в сравнение с това, което потребителите виждат в момента в търговската мрежа. Идеята ни е хората в по-малките населени места да имат същия достъп до добри и промоционални цени, какъвто имат и в големите градове", подчерта Николай Петров. По думите му ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел. Той изтъкна, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика.
"Ние работим с екип от четирима души извън Съвета на директорите. Надценката е до 10%. Нашата цел е да поддържаме възможно най-ниски цени, като същевременно гарантираме устойчивост и коректност към партньорите ни", каза на откриването в Кричив изпълнителният директор Николай Петров.
Той изтъкна, че "Магазин за хората" работи със стратегията "Всеки ден ниска цена". "Това означава, че продуктът, който сме избрали като най-добър в категорията си и с най-добро съотношение цена-качество, ще бъде постоянно на тази цена, а не временно промоционално предложение", обясни Петров. Той посочи, че изборът на производителите е направен след задълбочено пазарно проучване и анализ на конкурентната среда.
"Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори. Намерихме златната среда, а именно наистина добри цени при гарантирано качество", поясни Петров.
Към момента "Магазин за хората" има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС - Пловдив и Централния кооперативен съюз. "Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим", съобщи изпълнителният директор.
Вече са подписани договори с 11 производители, като текат допълнителни преговори. Целта е асортиментът да включва до 100 продукта, подбрани сред най-необходимите за домакинствата. "Не гоним огромен асортимент. Искаме качество, достъпност и сигурност на цената", каза още Петров.

Компанията планира към края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Амбицията е до края на следващата година "Магазин за хората" да обхване цялата страна. Вече функционират 70 стационарни магазина, както и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел.

Инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал. " Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят. Договорили сме цените поне за два месеца напред да не се променят. Партньорството с КООП се гради на взаимноизгодно сътрудничество, а нашата концепция е да привлечем клиенти и допълнителни обороти. Това е направено за хората", каза в заключение Николай Петров.

От своя страна заместник-председателят на Централния кооперативен съюз Ваня Боюклиева заяви, че проектът "Магазин за хората" е естественото предложение към политиката на търговската верига със стремеж да предоставя стоки на клиентите си на справедлива цена и на гарантирано качество. "Аз вярвам в успеха на проекта и неговото разрастване в цялата страна", допълни още тя.
Източник: dir.bg